"Isključenija" (Odchylky) je velmi výrazný název. Jak se projevuje v koncepci alba? Vzbuzuje to dojem, že album je o "loserech", kteří zachrání svět.
Haha.
V tom příslibu je mnoho slabomyslnosti i odvahy. A v tom tkví i smysl
života. Prožít každý okamžik, stát v opozici proti běžnému pořádku věcí.
Narušit tradiční rozvrh životnosti. Narodil se, oženil se, vzal si
hypotéku, zemřel. V současném tuzemském rocku je toho z rocku opravdu
málo, zato hodně hypotéky. Já to tak nechci. Proto jsem ten loser, co
zachraňuje svět. Mělo by být veselo.
Ze
zvuku alba, jak se říká, "může prasknout aorta". V časech anemických
hipsterů je takový sound a poselství vzácností. Jak se vám podařilo
dosáhnout takového efektu? Bylo to složité?
Zaprvé
musím poděkovat těm, kteří naše album podpořili na Planeta.ru. Co si
pamatuju, je to poprvé, co jsme nahrávali ve studiu (za to děkuju
Grigoriji Lepsovi) a všechno jsme dali dohromady opět ve studiu, nikoliv
sami. Bylo to takové dospělé.
Navážu na předchozí otázku: Co posloužilo jako pramen inspirace při vzniku alba?
Určitě
život, různá místa a situace, ve kterých jsme měli příležitost se
ocitnout. Lidé okolo mně - a to se mi opravdu povedlo - obklopují mně
výjimeční lidé, kteří ve mě probouzí nadšení pokračovat v pohybu.
Jedna
věc je vydávat nezkrotnou energii, druhá věc je ji shromažďovat, to
znamená adekvátně ji zaznamenat v nahrávce. Jak se vám to podařilo? Kdo
má na zvuku alba největší zásluhu?
Už podruhé se
ptáte na zvuk, díky, to je super. Moc se nám líbila technika nahrávání
bubnů u předešlého alba u Volodi Ovčinnikova ve studiu Igora Matvijenka
(zopakovali jsme ji, ale už u Lepse). Umí skvěle "snímat" místnost a pak
ji rozdrobit na kousky nebo stejně "nahrává" sud doplněný o mikrofon a
další chytré vychytávky. Navíc Karpuchova hra je prostě magie drajvu. To
se týká bubnů. Takhle každý z nás přinesl své nápady ohledně zvuku a
jednotlivých částí v průběhu nahrávání. A pak jsme upřeně sledovali, aby
se to všechno nerozuteklo.
V písni Samim Soboj byl použitý dětský vokál. Kde se vzal ten nápad? Jakému dítěti ten hlas patří a jak se se zadaným úkolem vypořádalo?
Vyžádal
si to text. Zaprvé je z mužského úhlu pohledu, zadruhé si to vyžádala
dramaturgie. A děti jsou víc živočišné, jsou lepší herci, takže se s tím
nemohl nevypořádat.
Jednou z hlavních písní alba je píseň Znaki. Jaké filozofické a náboženské směry v ní utvářely hlavní symboliku?
To je dobře ironická otázka. (Není. - pozn. red.)
Na turné jsem se konečně dostala k tomu, abych si přečetla očekávanou
knihu "Transurfing reality" a z přemýšlení nad její romantickou částí
vznikla právě tato píseň.
Další obdobně
silnou záležitostí na albu je věta "dočasní lidé v dočasné zemi".
Skutečně si myslíte, že naši těžce zkoušenou domovinu už nic dobrého
nečeká?
Doslova to je "navždy budeme žít v dočasné
zemi". Jak že nás nic dobrého nečeká? Narodila jsem se, když se hroutil
Svaz, vyrůstala v krizi 90. let a ještě jsem se stala muzikantkou. Dá se
říct, že společensky neexistuju. Tak vnímám realitu, žiju pro dnešní
den.
Projevila se na albu i vaše účast v soutěži Hlas?
Bylo
to skutečně zajímavé dobrodružství a cenná zkušenost. Jak škola přežití
v džungli. Sebeidentifikace. Černá a bílá, všechno pořádně kontrastní,
žádné půltóny.
Jaký význam pro vás má věta "Dnes musíš zemřít, abys zítra mohl zpívat"?
To
je skutečně život-potvrzující věta. O tom, že jestli jsi na dně, tak
máš už jen jedinou cestu - vzhůru. A to znamená, že je všechno dobré.
Budete
hrát album Isključenija v klubu Teatr celé? (V Pitěru nebyl odehrán
celý setlist.) Na jaká další překvapení a zajímavé momenty se na tomto
koncertě můžeme těšit?
Ano, v Moskvě zahrajeme
všechno. Bohužel bylo těžké skloubit dohromady hutnou grafiku a složitý
materiál. Ale na prezentaci v hlavním městě je vše připraveno. Na
všechny se těšíme!
Žádné komentáře:
Okomentovat